Bibeloversættelse

Ole Wierød

Eph 2:1 Også jer har Han levendegjort, I, som tidligere var døde i jeres overtrædelser og synder,

Eph 2:2 i hvilke I tidligere vandrede, da I ledtes af denne verdens tidsånd og af herren over luftens magter, den åndsmagt, som nu virker i ulydighedens [[børn]].

Eph 2:3 Blandt dem vandrede alle vi også tidligere, da vi fulgte vort køds lyster og opfyldte kødets og tankens ønsker - ja, af natur var vi vredens børn, ligesom de andre!

Eph 2:4 Men Gud, Som er rig på miskundhed, har ved Sin store kærlighed, hvormed Han elsker os,

Eph 2:5 vi, som var døde i vore overtrædelser, gjort os levende med Kristus - af nåde er I frelst!

Eph 2:6 Ja, Han opvakte os med Ham og satte os over i Den Himmelske [[Verden]] i Kristus Jesus,

Eph 2:7 for at Han i de kommende tider kan vise Sin nådes overvældende rigdom ved godhed mod os i Kristus Jesus.

Eph 2:8 Thi af nåden er i frelste ved tro! Og det skyldes ikke jer selv - Guds er gaven!

Eph 2:9 Det skyldes heller ikke gerninger, så at nogen skulle kunne rose sig!

Eph 2:10 Thi Hans værk er vi, skabte i Kristus Jesus til gode gerninger, som Gud forud har lagt til rette, for at vi skal vandre i dem.

Eph 2:11 Kom derfor i hu, at I engang var hedninger i kødet og blev kaldt uomskårne af dem, der har navn efter den omskærelse, der udføres med hænder på kødet,

Eph 2:12 [[ja, kom i hu]], at I dengang var uden Kristus, udelukkede fra borgerretten i Israel og fremmede for løftets Pagter, uden håb og uden Gud i verden!

Eph 2:13 Nu derimod, da I er i Kristus, er I, som engang var langt borte, kommet nær ved Kristi blod.

Eph 2:14 Thi Han er vor fred, Han, Som har gjort dem begge til eet og nedrevet det gærde, som adskilte dem,

Eph 2:15 og Som ved Sit kød har ophævet fjendskabet og Lovbudenes [[forbandelser]] og forskrifter, for at Han ved Sig Selv kunne genskabe de to til eet nyt menneske ved at stifte fred

Eph 2:16 og forlige dem begge - [[forenede]] i eet legeme - med Gud ved korset, idet Han ved dét dræbte fjendskabet.

Eph 2:17 Og da Han kom, forkyndte Han fred for jer, som var langt borte, og fred for dem, som var nær.

Eph 2:18 Thi ved Ham har vi, begge [[parter]], i Een Ånd adgang til Faderen.

Eph 2:19 Så er I da ikke længere fremmede og udlændinge, nej, I er de helliges medborgere og Guds husfolk,

Eph 2:20 opbyggede på apostlenes og profeternes grundvold, idet Hovedhjørnestenen er Jesus Kristus,

Eph 2:21 i Hvem enhver bygning sammenføjes og voxer til et tempel, [[der er]] helliget i HErren,

Eph 2:22 ja, i Ham medopbygges også I til en Guds bolig i Ånden!

Ole Wierøds NT

Efeserne
1 2 3 4 5 6